Masamdaki Mikrofon Podcast - 1 - Tek Kitaplı Öykücü: Özcan Ergüder"



Herkese merhaba

2019 Temmuz'unun sonunda twitter'dan podcast yapacağımı duyurmuş ve beklemediğim kadar destek almıştım. Ekipman hazırdı. Kayıt aldıktan sonra nasıl edit'lenir kısmı için araştırma yapmaya başlamıştım. Hatta bir gece, bir mühendis, bir ressam bir edebiyatçı ve ben bir araya gelerek benim ekipmanla bir deneme kaydı aldık. Güzel bir anı olarak kaldı o akşam bize... 

Konularım birden fazla olacak şekilde kafamdaydı. Ancak podcast için ilk bölüm kaydına bir türlü başlayamıyordum. Bazı yaratıcı işlerde başıma gelen, "çok fazla bir şeyler yapma isteği" ile savaşmakta olan "aksi bir duygu" hakimdi damarlarımda. Erteledim. Araya hastalıklar ve bir doktora tezi savunması girdi. Hepsini şükrederek atlattıktan sonra, rahata erdim, şimdi ben ne yapacağım? derken hooop merhaba inziva süreci başladı.  İşte podcast'imin hikâyesi bu. 

Teknik masada (editler ve mix) İzel kadar sabırlı bir insan herhalde arasam, bulamazdım. O da benim gibi bilmiyordu edit yapmayı ama koronada evde diye, zamanı vardı, öğrendi. Şimdi de bana öğretiyor. Müziğim için ise kendime sormayı bile akıl etmediğim soruları bana sorarak enerjime en yakın müziği bana yapan Avi Medina'yı anmasam olmaz. Podcast'inize müzik isterseniz, kendisine buradan ulaşabilirsiniz.

İlk bölümde konum edebiyatımızın tek kitaplı öykü yazarlarından Özcan Ergüder oldu. Edebiyata ilgisi Robert Kolej sıralarında başlıyor. Kolejin edebiyat dergisi İzlerimiz'de öyküleri yayımlanan Ergüder, lisedeki öykü yarışmasında birinci oluyor. Jüride kim var? SAİT FAİK ABASIYANIK! 1956'da Yenilik Yayınları tarafından Maskeli Balo adıyla kitaplaştırılan öyküler, 1999'da Erdal Öz'ün ilgisiyle Can Yayınları tarafından tekrar yayımlanıyor. Sonrasında okur tarafından unutuluyor. Yirmi yıldır yeniden yayımlanmayan bu kitap, 2019'un Ekim ayında Kırmızı Kedi Kitap tarafından yayımlandı. 

Konuğum, Maskeli Balo'yu yayıma hazırlayan akademisyen Bengü Vahapoğlu. 2006'da MSGSÜ Türk Dili Edebiyatı bölümünden, 2009'da ise Yeni Türk Edebiyatı Yüksek Lisans programından mezun oldu. Yeditepe Üniversitesi'nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Yeni Türk Edebiyatı Doktora programında Hulki Aktunç üzerine yazdığı doktora tezini bir hafta önce savundu ve doktorasını tamamladı. Kendisini tebrik ediyorum :)


Bölümü dinleyebileceğiniz yerler:
Anchor
Spotify 
Apple Podcasts

Bölümü hazırlarken yararlandığım kaynakları ise aşağıya listeledim (yeniden eskiye tarih sırasında göre)

Kitap
Handan İnci, "Ayfer Tunçla Karanlıkta Kelimeler", Can Yayınları, 2016, s. 382-383.
Jale Özata Dirlikyapan, Kabuğunu Kıran Hikâye, Metis Kitap,  s. 2010, s. 10, 143, 144,147,162,163,181.

Ansiklopedi
Tanzimat'tan Bugüne Edebiyatçılar Ansiklopedisi, C. 1, "Özcan Ergüder" İstanbul, YKY, 2010, s. 398.
Reşat Ekrem Koçu, İstanbul Ansiklopedisi, "Özcan Ergüder", C. 9, 1970, s. 5182.

Süreli Yayınlar
Bengü Vahapoğlu, "Sait Faik ile Özcan Ergüder: Başından Sonuna Öykülü Bir Edebiyat Dostluğu", Kitap-lık, 2017, s. 70-73.
Mine Söğüt, Bir Yazarın Devamlı Kendini Aşması Gerekir", Kitap-lık, 2004, S. 73. s. 40-49.
Erdal Öz, "Özcan Ergüder, Erdal Öz'ün Sorularını Yanıtlıyor" Yenilik, 1957, S. 55, s. 10-11.
Muzaffer Buyrukçu, "Maskeli Balo'nun Eskimeyen Öyküleri", Cumhuriyet Kitap, S. 509, 1999, s. 10-11.

Podcast ile ilgili yorumlarınızı ve yeni bölümler için konu önerilerinizi isterseniz bana iletebilirsiniz.
Instagram: @algodon
Twitter: @algodonedebiyat

Yakında yayınlayacağım ikinci bölümde görüşmek dileğimle.



Yorumlar