Birsen Tezer - Cihan

Eski albümleri zaman zaman tekrar dinlemeyi çok severim. Onların sırası gelir zira bir anda... Bu sefer bir sabah "Şarkılarım Senindir" diyerek uyanmıştım ve "Light" isimli Bülent Ortaçgil albümü çalmaya başlamıştı bile.

İnternetten sipariş ettiğim öykü kitaplarım arasında bir de müzik cd'si var bugün: Birsen Tezer'in "Cihan" isimli albümü.



Birsen Tezer'i ilk olarak Bülent Ortaçgil albümlerindeki gizemli kadın sesi olarak tanımıştım. Sonra da konser videolarında izlemiştim.. Geçen yaz gittiğim Bülent Ortaçgil "Senfoni" konserinde ise ilk defa canlı izledim. Konser sonrası bir gün blogları gezerken şu şarkıyı dinledim: "Bilsen". Sonra "İstanbul"a denk geldim ve kendimi tekrar tekrar şarkıları dinlemek isterken buldum. Sonrasında Kadıköy'de üç dört müzik market (Mephisto, Seyhan, Nezih vb.) dolaştım. Albüm tükendi dediler. Hatta bir tanesi (Kadıköy Seyhan), benden tam beş dakika önce bir hanımefendinin gelip iki tane aldığını söyledi. Nasıl bir tesadüf. Albümün 2009 yılında çıkmış olduğunu da eklemeden geçemeyeceğim. (Yani Birsen Tezer'in albümünü keşfimde biraz geç kalmış olduğumu itiraf etmeliyim.)

Albümde Bülent Ortaçgil'in ünlü "Değirmenler" şarkısı tekrar yorumlanmış. İlhan Şeşen'in "di gel yanıma" isimli bir şarkısı var. Bundan başka Erkan Oğur'un sihirli elleri de bazı şarkılara dokunmuş. Bülent Ortaçgil ve Zafer Cınbıl izleri de mevcut.

Albümde yoğun bir samimiyet hâkim.Bu da sizi başka diyarlara götürmek için yetiyor. Albümün genelindeki bu hava dışında, her şarkının kendine has bir havası da var. "Bilsen" şarkısıyla albümü almak için beni ikna eden bu tarz, bana en çok "İstanbul" şarkısında dokunuyor. Birsen Tezer bu şarkıyı yazıp bestelerken nelerden etkilendi, nasıl bir ruh hâlindeydi onunla bu konuda sohbet etmeyi çok isterdim ancak nasıl bir ruh hâli ise, her dinleyişimde bana da geçiyor. Erkan Oğur'un müziğiyle "Seher Vakti" ve Birsen Tezer'in yaratıcılığının diğer bir ürünü "Sus Pus" şarkıları ise tam albüm bitmek üzereyken bulacağınız diğer güzel  şarkılar.

Aklımda yazacak pek çok şey var; oysa hayat diyor ki, sabret önce önündeki işi bir hâle yola koy...

"...
seni sevdiğimi anladığım günden beri
hiçlik değişti yokluk değişti
karşılıksızlığım dengeleşti
günler değişti sana dönüştü
nasıl gördüğün düşü yeniden istersen
nasıl yılgınlıktır sabah zilleri
zamanı gelince nasıl terkeder kuşlar
kaçıyor muyuz kalacak mıyız?
yoksa çığlık çığlığa
..."
(Cihan, 5, Çığlık Çığlığa, Söz ve Müzik: B. Ortaçgil)

Yorumlar

  1. Yine bir şakınlıkla okudum bu yazıyı..Neden mi ?
    http://konserveruhlar.wordpress.com/2011/09/04/cihan/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yazar tarafından yorumunuz onaylandıktan sonra yayımlanacaktır.

Thank you for your comment. It will be published upon approval by the author.